اخبار

اکران فیلم" باشگاه" از کشور شیلی

اکران فیلم" باشگاه" از کشور شیلی
پخش و تحلیل فیلم "باشگاه "ساخته پا بلو لاراین ،ازکشور شیلی، شنبه 16 مرداد ماه، ساعت 19در سینما تِک فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه برگزارمی شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های نیاوران  در چهارمین  نشست سینما تِک فرهنگسرای نیاوران ،فیلم «باشگاه» که درسال 2014در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شرکت کرده بود ،برای اکران و نقد و بررسی انتخاب شده است .این فیلم توانست دراین جشنواره خرس نقره‌ای ،جایزه بزرگ هیات ژوری را دریافت نماید. جایزه‌ای که قبلا" به فیلم «هتل بزرگ بوداپست» رسیده بود.

فیلم باشگاه دربارهٔ چهار کشیش بازنشسته کاتولیک است ،که با کوهی از گناهانی که پشت سر گذاشته اند، به خانه‌ای در سواحل شیلی تبعید شده اند. و زمانی که کشیش پنجمی به آنجا تبعید می شود ، مردی به جمع آنها می پیوندد و آن‌ها را دوباره با گذشته فراموش شده شان رو به رو می‌کند.نویسنده گان این فیلم،گیرمو کالدرون، دنیل ویالوبوس و پابلو لاراین هستند وبازیگرانی چون،روبرتو فاریاس، آنتونیا زگرس، آلفردو کاسترودرآن ایفای نقش کرده اند.

پابلو لاراین با فیلم "نُه " از کشور شیلی در سال 2012نیز توانسته  بود ،نامزد اسکار شود.

نقد و بررسی این فیلم نیز به عهده علی مسعودی نیا” است، مسعودی‌نیا سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. وفعالیت روزنامه‌نگاری خود را از اوایل دهه ۸۰ آغاز کرد. او همچنین فرزند ناصر مسعودی از سرشناس ترین آوازخوانانِ گیلکی زبان است.

مسعودی‌نیا از اوایل دهه هشتاد با صفحات کتاب و ادبیات روزنامه‌های مختلف از جمله اعتماد، کارگزاران، اعتماد ملی همکاری کرده‌است. او با ماهنامه‌های نافه و مهرنامه نیز همکاری داشته است.وی همچنین عضو شورای نویسندگان هزار کتاب نیز بود. ودر چهارمین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان که به جایزه‌ ادبی قیصر امین‌پور نیز مشهور است، جزو هیئت داوران بود. او همچنین سابقه‌ی تدریس نقد ادبی در موسسه‌ی کارنامه را دارد و در کنار آن به کار ترجمه نیز پرداخته است. از جمله کتاب «شانس» نوشته‌ی «مارک تواین» و «پرندگان» نوشته‌ی «دافنه دوموریه» را ترجمه و منتشر کرده است. وی علاوه بر تألیف و ترجمه کتب سینمایی ،و دبیری و داوری جشنواره‌‌های سینمایی را نیز درکارنامه خود دارد.

گفتنی است سینما تک نیاوران برنامه‏ای است با هدف معرفی فیلم‏های مهم اما کمتردیده‏شده تاریخ سینما، فیلم‏های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ، سه جلسه در هر ماه  با حضور مخاطبان و علاقمندان به حوزه فیلم و سینما برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۲
روابط عمومی |